tisdag 26 juni 2012

Less på allt...

Oj oj vad länge sen jag skrev. Har inte hunnit med trädgården eller bloggande alls! Dottern har fyllt fem år och det har firats i dagarna tre, midsommar kom med sol, värme och underbara vänner som stannade till soluppgången. Skolavslutningar, dagisgrillningar och 40-års fester har avlöst varandra. Superkul förstås men ack så jag ligger efter i trädgården. Till midsommar kunde jag skörda 4 stånd potatis till lunchen och det räckte gott och väl, superfina knölar. Casablanca testade vi först - fina men lite tunga tyckte Daniel fast jag gillade dem. På söndagen provade vi Linzer - avlång och mjäll. Mycket god! Blir inga bilder idag, tänkte bara säga hej och även tala om hur less jag är på trädgården och odlingen idag. Inatt har rådjuren ätit på sockerärtor, potatisblast, sallad och en fin lönn. Och mördarsniglarna har hittat till komposten och faktiskt hittade jag några i odlingslådorna ikväll också. Och nu regnar det igen. Det var ett jävla regnande rent ut sagt! Ogräs är det överallt, tomaterna syns knappt, päronkarten har ruttnat, flera plantor av måbärshäcken som jag beställde barrotad på nätet för nån månad sen verkar ha dött. Eländet tar aldrig slut. Och så när man känner att tiden inte räcker till blir allt övermäktigt. Hm. Lär väl inte få några nya bloggläsare efter det här positiva inlägget. Sorry. Sovdax! Ska bara tvätta alla mygglik ur håret (vi har aldrig mygg men i år det helt galet, går knappt att vara ute på kvällarna!) Sorry igen...

2 kommentarer:

  1. Här har du en till som inte hunnit med trädgården så mycket på sistonde.
    Men allt har sin tid. Nu hade du tid med vänner och familj och då fick trädgården vänta.
    Och naturen (dvs rådjuren och sniglarna och vädret) rår man inte alltid på.
    Ibland får man inse sig besegrad (så som jag börjar göra när det gäller kirskålen ;))
    Hoppas du hittar lusten till odlandet snart igen. Det vänder snart ska du se.
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Du är gullig du Sofia! Från 15-tiden idag stundar semester så idag känns allt rätt bra:)

    SvaraRadera

Skriv gärna nånting, det är ju så roligt med svar på frågor eller feedback på ett inlägg. Hej!