onsdag 25 juli 2012

Vem är hon, stora damen?


Imorse när jag hämtade hallon, jordgubbar, blåbär och vinbär till yougurten (yammi!) såg jag att den här vackra liljan börjat slå ut. Nånstans har jag tänkt till när jag planterat den för den matchar daggkåpan very much. Men förpackning, lapp och anteckningar är spårlöst borta så jag vet inte vad det är för en tjusig dam. För en dam är det helt säkert. Känns som det behövs en alunrot till detta. Kanske Heuchera 'Blood Vein - blir iallafall fin på bild... Får jag fundera på. Sålänge är rosten på armeringsjärnet också fint ihop liljan. Njuter!


Fyndade gjorde jag ju i Ängersjö på loppisen. Två fina gamla burkar, perfekt till höstkvällarnas stearinljus eller varför inte till klematissnurr eller verbenastjälkar. Glasklockan ska jag ha såhär upp och ner över en kinkig liten planta till våren, är egentligen en ljuslykta. Allt för 20 spänn. Perfekt!

1 kommentar:

Skriv gärna nånting, det är ju så roligt med svar på frågor eller feedback på ett inlägg. Hej!