onsdag 28 mars 2012

Äntligen vår!

 Hej där lilla rabarberknopp!
 Julrosen lite blyg fortfarande, bor under bambun.
 Underbara lökar!
 De här krokuserna blev väldans snygga mot kornellens röda bark. Kylig dag så de har inte öppnat sig.
 Den här klematisen ska man eg klippa ner, men jag kan bara inte klippa ner den när den har en massa skott??
 Som jag och Daniel med en öl i handen en solig dag i skidbacken tycker jag de här krokusarna ser ut. De mår bra alltså:)
 Tibasten blommar snart!
 Hasselkorvar i vinden. Inte kul för allergiker men för alla oss andra!
 Fingerborgsblomma som kämpat sig igenom hela kalla vintern utan Canadian Goose eller Parajumper.
 Rhododendron mot svart fasad - ursnyggt. Men i år ska den flyttas. Starka armar är välkomna till Resarö!
 Grönsakslandet är orört än så länge, bara grönkålen som jag mejat ner. Under säckväven är buxbomshäcken som ogillar frystorka.
 Jag satte lite vitlöksklyftor i oktober, nu i mars är det iallafall lite blad att glädjas åt! Tror man måste vänta ända till september/oktober för att skörda dem. Ska bli spännande.
 Om man tittar riktigt noga ser man ringblommefrön (ostbågeform) och dillfrön (randiga) som spritt sig själva. Jag gillar när det självsår sig och poppar upp där man minst anar det. Fast slingerkrassen är ju hopplös, den hamnar precis överallt!
 Dragon på gång! Härdig hos mig. Fast jag täcker den alltid med löv och ris.
 Busig mynta som spritt sig från sin nergrävda hink (tar över allt annars). De här kommer jag rycka upp sen.
Tulpaner som inte varit vintertäckta (gröna) och så de som hamnat under en redig lövhög (gula). Nu återstår att se hur länge jag får ha dessa i fred för rådjuren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nånting, det är ju så roligt med svar på frågor eller feedback på ett inlägg. Hej!