måndag 9 april 2012

Påskfint i kökslandet

 Det har blåst på Resarö hela påsken men vi har ändå varit ute så mycket vi kunnat, underbart härligt! Här är några av planteringsrundlarna i köksträdgården som jag rensat nu i påskhelgen.



 Odlingslådorna är hyfsat varma faktiskt, snnnnaaaaart får jag så! De har fått lite kompostjord idag. Kogödsel är inhandlat också, ska ner i veckan. En säck till två lådor.


Såhär fin kompostjord har jag silat idag och myllat ner i lådorna och på rosor och annat. Komposten är inte riktigt komposterade ännu så jag får vänta nån månad innan jag silar mer. Doftande underbar mylla!



Här är kökslandet fotat innifrån/uppifrån huset, buxbomshäcken tar sig! Men det går lååångsamt och snart får jag väl in den där svampen som alla pratar om:( Det svarta man ser längst ner är pergolan ovanfrån. Planket ska förstås gömmas bakom en massa härliga klängväxter såsmåningom!


Också fotat uppifrån/innifrån, här ska det bli skiffergolv men inte i år så en gammal bädd ska få bli hem till massor av härliga tomater i år. Har haft dem i hinkar förr om åren men nu vill jag ha hinkarna till annat! Under glaset är det buxbomssticklingar på tillväxt och några rödkvannefrön som jag glömt vattna så det lär inte bli nånting tyvärr, det är en sån fantastiskt vacker växt!


Inne i biblioteket är det 14 grader på natten men skitvarmt på dagen av solen, men plantorna verkar må bra ändå. Här är kanske lite väl ranglig broccoli som nyss tittat upp och de små pinnarna är majs. Hur ska jag få plats med allt härligt! Gräva gräva... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nånting, det är ju så roligt med svar på frågor eller feedback på ett inlägg. Hej!