måndag 2 april 2012

Krokus, säckväv, julros och potatis

 Vid entrén till vår trädgård, har fortfarande säckväv på idegran och klotgranar, till påsk tar jag bort det, nu kan det väl inte vara fruset längre? Imorse var det iof snö här... Har klippt ner klematisarna mot garageväggen. Vill ha mer bambu här nånstans!
 Några av alla 300 krokusar jag satte i höstas är fina fortfarande! Idag fryser de nog de små stackarna.
 Min enda planterade julros som envisas med att tappa bladen då och då. Blommar fint iallafall nu! Skulle så gärna vilja att den spred sig, kanske är det för skuggigt? Bambu bakom och lite tulpanblad framför.
Idag kom sättpotatisen som jag beställt från Larsviken. Det blev Charlotte, Linzer Delikatesse, Amandine (en favorit sedan flera år) och så Casablanca. Nu ska här groddas! Är jag sent ute kanske? Nåja, det är gott när det än blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nånting, det är ju så roligt med svar på frågor eller feedback på ett inlägg. Hej!