tisdag 29 maj 2012

Dessa eländiga rådjur!


Idag eller kanske inatt har rådjuren kalasat på en lönn med späda skott, hälften av spenaten, alla nyplanterade kärleksörtar i "drömrabatten", hälften av jordgubbsplantorna, lite av potatisblasten och halva Mmn Plantier-rosbusken. Alltså aaaaaahhh vad ilsken jag blir. Nu måste jag bygga staket runt köksträdgården. Jag blir så otroligt sorgsen att allt jobb man lägger ner och så på nolltid kommer de en natt och äter upp allt. Ikväll har jag spänt över fiberdukar, nät över jordgubbarna och smetat skokräm på rosor och kärleksört... Hjälper det månne? Förutom staketprojektet i sommar (snart!) har vi ett "rum" under härbret som det bara är brädor och ved i. Det ska rensas och göras trädgårdsarbetarbod av så jag äntligen får en plats att vara med krukor, redskap, slangar och annat jox man behöver. Kanske en fin humle som klättrar upp och ramar in lite också. Fast ett par klematisar vore fint också. Eller kanske vindruvor?? Hmm, just ja jag har ju köpstopp på plantor... pussåkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna nånting, det är ju så roligt med svar på frågor eller feedback på ett inlägg. Hej!